Bruker- og salgsbetingelser

Her kan du gjøre deg kjent med salgsbetingelsene til Sweet Mint som gjelder når du handler i vår nettbutikk, www.sweetmint.no

Ved å handle på sweetmint.no samtykker du til og aksepterer våre salgsbetingelser.

01 - Bruk

Disse salgsbetingelsene gjelder alltid når du som forbruker handler på www.sweetmint.no (heretter "nettstedet").

Disse salgsbetingelsene, sammen med ordrebekreftelsen, utgjør hele kontraktsgrunnlaget for kjøpet ditt.

Hele avtalen og annen informasjon på nettstedet er kun tilgjengelig på norsk.

02 - Parter

«Selger» er: Sharifis Dagligvare.

Kontaktdetaljer til

Sharifis Dagligvare fremgår nedenfor.

Informasjon om

Sharifis Daglivare:

Org.nr. 926 726 196

Adresse: Nedre kalbakkvei 2A, 0950 Oslo, Norge.
E-post:  mint.kolonial@hotmail.com.

«Kjøper» er: En bruker som har gjennomført et kjøp; den person eller bedrift som er oppgitt som kjøper i bestillingsbekreftelsen, og blir i det følgende benevnt «kjøper», «bruker», «assistert bruker», «du», «deg», «din», eller «ditt».

03 - Handle i nettbutikken

Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett.

  1. Orienter deg om produktene
  2. Velg ønsket produkt
  3. Legg i handlekurv
  4. Velg forsendelse og betalingsmåte
  5. Eventuell registrering av kundeprofil hos Sweet Mint
  6. Kontroll av bestillingen
  7. Bekreft din bestilling og aksept av salgsvilkårene
  8. Motta ordrebekreftelse

04 - Din bestilling

Din bestilling
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Selger sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Vi tar også forbehold om retten til å annullere din bestilling, samt å ikke opprettholde våre kundegarantier som følge av force majeure. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle avtalevilkårene. Dette kan skyldes ekstraordinære omstendigheter og hendelser som Sweet Mint ikke har kunnet forutse som krig, ekstraordinære naturbegivenheter, brann, streik og pandemi.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen er pakket på vårt lager. Dersom varen er pakket på vårt lager må du benytte angreretten din.

Du kan lese mer om din ordre på sweetmint.no. Dersom du ønsker å komme i kontakt med oss kan du sende en e-post til mint.kolonial@hotmail.com

05 - Betaling

Når du handler på sweetmint.no er det Sharifis Dagligvare som håndterer betalingen. Ved spørsmål om betaling kan du kontakte vårt kundesenter via e-post på mint.kolonial@hotmail.com

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskort opplysninger kryptert. Hvis du bruker betalingskort eller Vipps som betalingsmetode, blir du belastet direkte ved foretatt bestilling.

Hvis du i kjøpsprosessen velger å lagre kortnummeret for fremtidige kjøp, vil dine betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kunne brukes til å gjennomføre fremtidige transaksjoner. Samtykke til dette innhentes fra deg i kjøpsprosessen. Et lagret kortnummer kan enkelt slettes i kjøpsprosessen (og på min profil – senere).

Klarna Faktura som betalingsmåte er kun tilgjengelig for privatpersoner, og kan ikke utstedes til bedrifter uansett foretaksform. 

Om du velger faktura vil denne sendes pr. e-post fra Klarna samtidig som vi sender bestillingen din, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura. Klarna vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå (gjenpartsbrev sendes ved innhenting av informasjon fra kredittopplysningsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom. Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura kan du gjennomføre bestillingen med et annet betalingsmiddel vi tilbyr. Om du har spørsmål om vurderingen, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91, man-fre mellom 08.00-17.00.

Dersom du mottar tilbud om finansiering som betalingsmåte, vil kontrakt med vilkår signeres elektronisk av deg under betalingsprosessen. Dette er en avtale mellom deg og vår finansieringspartner. Kontohaver er innforstått med at kontoen belastes med renter av det til enhver tid utestående beløp, og at dette er kostnader som kommer i tillegg til det som vises i nettbutikkens ordreoversikt. Ved manglende innbetaling, belastes konto med forsinkelsesrente i h.h.t. lov om renter ved forsinket betaling m.m. av 17.12.76 nr. 100. Gebyr belastes i h.h.t. inkassoloven av 13.05.88 nr. 26.

For abonnementskjøp der en avtalt sum skal trekkes for eksempel månedlig, vil dine betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kunne brukes av vår leverandør til å gjennomføre transaksjonen. Samtykke til dette innhentes også fra deg i kjøpsprosessen.

06 - Levering og forsinkelse

Levering

Levering av produktene skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse, med unntak ved kontaktløs hjemlevering. Hvis du velger at transportøren som fullfører hjemleveringen skal legge igjen din pakke utenfor dør eller via annen kontaktløs leveringsmetode, så bærer du selv ansvar hvis pakken blir tapt eller stjålet etter levering.

Avbestilling av levering

Avbestilling av hjemkjøring må senest foreligge to virkedager før avtalt tid. Dersom levering ikke kan utføres på grunn av at hinder foreligger i bostedet, eller at avbestilling skjer for sent, forbeholder vi oss retten til å ikke refundere fraktkostnaden.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Klikk & hent
Ved leveringsmetode Klikk&hent anses ordren som kansellert dersom den ikke er avhentet innen 24 timer etter tidspunkt angitt på ordrebekreftelsen som sendes per e-post. Denne leveringsmetode er ikke mulig for leveranser fra Partner.
Ved leveringsmetode der du skal hente ordren i butikk, og der denne betales i løpet av kjøpsprosessen på nett, regnes dette som en internettordre regulert av blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på www.lovdata.no.
Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

07 - Angrerett

14 dagers angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte mottatt angrerettskjema, eller skriftlig per brev, e-post, SMS med referanse til ordrenummer.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tolv måneder etter at varen er mottatt.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til selger innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Selger er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at selger mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for selger.

Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema. Skjemaet kan lastes ned.

Ved kjøp fra Partner må varen returneres til Partner, se informasjon gitt av Partner i forbindelse med kjøpet.

Unntak fra angrerett

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Hygieneprodukter (f.eks. Ørepropper/in-ear hodetelefoner, tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter, barbermaskiner og lignende) der forseglingen er blitt brutt etter levering.

8 - Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs Sharifis Dagligvare.

9 - Personvern

Personvernerklæring for Sweet Mint kan leses her.

10 - Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs Sharifis Dagligvare. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Opplysning om klagemuligheter

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.

Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr

12 - Endring av vilkår

Skulle vi endre våre vilkår, samtykke og retningslinjer, og dette har en betydelig innvirkning på deg og dine kjøpte tjenester, vil vi informere deg via e-post. Du kan alltid se gjeldende vilkår på nettstedet vårt.

13 - Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.